Translate

söndag 1 juni 2014

Floraväggen är nu klar!


Då var äntligen min floravägg klar!
Jag har tagit ur bilderna från en flora bok, denna boken kallas Nordens Flora.
Det är lite jobb med detta då böckerna är limmade i ryggen.
Jag tog min dremmel med en slip och tog bort limmet sen drog jag blad för blad.


Sen mätte jag väggen för att räkna ut hur många blad som behövdes för att täcka den delen av väggen jag ville tapetsera.
Väggen är sen många år tillbaka målad med vanlig vit väggfärg.
Jag limmade upp dem med decoupage lim.
Det som var smidigt med detta pyssel är att man kunde göra lite då och då


Hela väggen där flora bladen sitter är 140x245 cm
Sammalagt användes 110 blad 
Min plan från början var att sätta en vitsippa affisch i ram på väggen, men jag ångrar mig nu. Tror det blir för mycket.
Iställer är nu planen att det ska ställas dit en vit byrå och ställa blommor i en kruka på.
Hoppas ni blir inspirerade !
Jag funderar själv på att göra något liknade igen fast med blad från gamla läseböcker i ett barnrum.


1 kommentar: